وبلاگ تخصصی حقوق بین الملل عمومی (یونیفا)

وبلاگ تخصصی حقوق بین الملل عمومی (یونیفا)

این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت ارشاد ثبت شده است . هر گونه سوء استفاده موجب مسوولیت مدنی و کیفری است .

یونیفا هرگونه اقدامات تروریستی اسرائیل در غزه و گروه داعش در عراق را محکوم می نماید. با توجه به تحولات منطقه ای متاسفانه شاهد تفرقه و تعصبات کور مذهبی در عراق، سوریه و خاورمیانه هستیم. بدون شک دست رژیم غاصب صهیونیستی و قدرت های بزرگ در کشتارهای اخیر در خاورمیانه برملا شده است. احزاب اسلامی سلفی و عقاید خشک مذهبی زمینه را برای دخالت خارجی ها در جهان اسلام باز گذارده است. آنچه جهان اسلام را تهدید می کند اجازه گروه های اسلامی با هر تفکر و عقیده ای که دارند به اشخاص و قدرتهای فرامنطقه ای است که زمینه کشت و کشتار مسلمانان را بدنبال داشته است. در مورد حملات رژیم صهیونیستی که سرزمین های اشغالی را به تصرف بیشتر در آورده و می آورد و موجبات قتل و عام ساکنان غزه و بویژه کودکان معصوم را شده امری شناخته شده است و چیز تازه ای نیست. همه ما از وجود و پیدایش رژیم صهیونیستی با خبر هستیم و به لحاظ حقوقی نیز هرگونه اقدام این رژیم فاقد وجاهت قانونی است و اگر دنیا در مقابل این کشت و کشتار ساکت می نشیند برای مردم فلسطین موضوع تازه ای نیست. مسئولیت دولتهای جهان در این زمینه بسیار سنگین است و اگر هم دولتها و هم نهادهای بین المللی حافظ صلح اقدامی متقابل انجام نمی دهند آینده مسئولیت این جنایات را به عهده آنها ثبت خواهد کرد. مردم غزه به دنبال اصلی ترین و اساسی ترین حقوق خود یعنی آزادی و استقلال هستند. اگر امروز شاهد جنایات فجیع در غزه هستیم مقصر تمام کشورهایی است که در مقابل حملات اسرائیل ساکت نشسته اند و یا کمک کالی و تسلیحاتی به این اشغالگر می نمایند.

در مورد اختلافات مذهبی متاسفانه شاهد تفرقه و تجزیه طلبی برخی هستیم که با کمک قدرتهای استعماری دعوای شیعه و سنی به راه انداخته اند و سیمای جهان اسلام را در بیرون زشت و کریه نشان می دهند. اینجا جنگ مسلمانان و صلیبیون نیست که دو طرف در مقابل دفاع از شعائر خود باشند بلکه جنگ داخلی در سوریه و عراق نوعی برادر کشی است. گروه های سلفی برای بدست گیری حکومت مورد نظر خود ایجاد تفرقه می کنند و نهر گل آلودی می سازند که ماهی اش را غربی ها می گیرند. آنچه از این کار و زار ناپسند بدست می آید تضعیف مسلمانان و جنایات نه به توسط رژیم غاصب بلکه بتوسط کسانی است که سر بر سجده می گذارند و خود را مسلمان خطاب می کنند. باید یادمان باشد که تاریخ اسلام همیشه پر بوده از این حوادث. اما حادثه ای تلخ تر از برادر کشی تا این حد نه دیده شده و نه تکرار شده است. اختلاف مسلمانان در عقیده بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) آغازگر جدایی فرقه های اسلامی گردید اما این تفرق ها گاه در زمانی که بلاد اسلامی مورد تهدید قرار می گرفتند اتحاد مسلمانان بی توجه به تفاوت های فرعی عقیدتی، در مقابل دشمنان چونان سدی عمل کرده است که مانع نفوذ تهدیدات خارجی بوده است. اما امروز تقابل فرقه های اسلامی در مقابل هم و صف آرایی و حملات بر یکدیگر جامعه اسلامی را دچار انحطاط نموده و قطعا همه این گروه ها جا پایی گذاشته اند که هدف اسرائیل و آمریکا و غارتگران ابرقدرت سالها در تلاش برای شکست دادن مسلمانان بوده اند و بسیار تاسف برانگیز است که شیعه و سنی بدون توجه به دوران حساس خاورمیانه موجب رنجش قلوب مسلمین شده اند. از خداوند متعال برای همه گروه های نادان و به ظاهر اسلامی طلب هدایت می کنیم که به خاطر مادیات و حکومت های ناپایدار خون مسلمین را در سرزمین خود جاری می سازند. لعنت خدا بر دشمنان پیامبر و ائمه اطهار باد که آرامش و ترقی جوامع اسلامی را زدوده و خرابه و ویرانی تحویل مقدسات خود می سازند. باز هم اقدامات وهابی ها، سلفی ها، داعشی ها و ...را که ننگ جوامع اسلامی هستند محکوم نموده و به لحاظ حقوقی باید در آینده ای نه چندان دور خونبهای شهدای اسلام را جبران سازند و مطمئناً دوزخی سهمگین برای دشمنان خدا در قرآن نوید داده شده و بزودی دامان جنایتکاران را فراخواهد گرفت.


نویسنده: یعقوب سلامتی ׀ تاریخ: شنبه 25 مرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , iraninternationallaw.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com

پیچک